În contextul scoaterii din evidență a unui automobil (vânzare auto) trebuie bifați următorii pași:
Contactează reprezentatul Premium Înmatriculări pentru a stabili detaliile întocmirii facturii/contractului de vânzare-cumpărare.
Întrucât a fost modificat Codul Fiscal, conform acestuia va trebui obținut întâi certificatul fiscal și ulterior scos bunul din evidențele Direcției de Impozite și Taxe Locale teritoriale. Pentru a evita situația neplăcută de anulare a facturii și efectuarea a două drumuri la DITL teritorială trebuie întocmită factura fiscală/contractul de vânzare-cumpărare cu data în care reprezentatul Premium Înmatriculări se va prezenta la instituție în vederea scoaterii din evidență.
De asemenea, pentru a putea scoate din evidență bunul este necesar să aveți plătite impozitele pe imobile și autovehicule și eventualele amenzi.
Reprezentatul Premium Înmatriculări vine la tine pentru a ridica documentele necesare și va demara procesul de scoatere din evidență. În cazul persoanelor fizice, este nevoie de o procură notarială. În cazul persoanelor juridice, sunt necesare împuterniciri și cereri semnate și ștampilate.
După primirea documentelor, reprezentantul Premium Înmatriculări va merge la DITL teritorial pentru scoatere din evidență:
Depune documentele pentru obținerea unui certificat fiscal și pentru scoaterea din evidență:
- Cerere pentru scoatere din evidență
- Cerere pentru obținerea unui certificat fiscal (se obtine doar dacă este vânzare fără contract de vânzare-cumpărare model nou – link catre contract)
- Copie CIV
- Copie factură/Contract vânzare-cumpărare
- Delegație/procură notarială + copie CI delegat/împuternicit
- Copie CI/CUI proprietar
În 2 zile lucrătoare se va elibera decizia de plata – Plata acestei taxe se poate face CASH la ANAF (dacă plata este până în orele 12:00, se observă ziua lucrătoare următoare în baza de date a Serviciului Înmatriculări SPRPCIV București) sau prin OP (durează aproximativ 4 zile lucrătoare; se va putea confirma în baza de date a Serviciului Înmatriculări).
În cazul sectoarelor 1,2,3,5 se eliberează pe loc, la sectorul 4 și 6, în ziua următoare sau peste 2 zile lucrătoare.
Un reprezentant Premium Înmatriculări va aduce toate documentele împreună cu scoaterea din evidență la o adresă specificată de tine, pe raza municipiului București și pentru încasarea serviciului de înmatriculare și taxele achitate (copie chitanțe și/sau originale – dacă este cazul).